Vallning i Vara

Igår träffades jag och Ellies ägare Sara nere i Vara hos Kalote’s kennel för att valla med våra hundar. Ellie var superpepp och glad över att träffa Sara och hennes hundar igen. 🙂

wp-1476005592751.jpg

Ellie och jag har bara tränat fösning tidigare och det har inte känts som att vi kommit igång på riktigt. Här fick hon chansen att komma nära djuren, känna att hon har kontakt och få jobba med kroppen som den kroppsvallare hon är. När Ellie känt av situationen och börjat förstå vad som förväntas av henne kände jag att vi fick till ett riktigt bra samarbete. Hon tappar inte huvudet utan behåller sitt lugn vilket gjorde att även jag kunde känna mig lugn. Hon var inte alls känslig för press och jobbade sansat och balanserat.

Det var verkligen roligt att komma iväg och valla igen!  😀 Nu är jag, återigen, grymt taggad på att skaffa egna får. Jag siktar på våren/sommaren 2017 och hoppas på att det ska vara genomförbart.

wp-1476005339751.jpg

Lämna en kommentar